Hoe de foutcode 0x80004005: Toegang geweigerd in Windows 7 op te lossen
Hier zijn enkele vernieuwende manieren om de foutcode 0x80004005: Toegang geweigerd in Windows 7 aan te pakken:
- Voer het programma uit als beheerder: Klik met de rechtermuisknop op het pictogram van het programma en selecteer 'Uitvoeren als beheerder' uit het snelmenu.
- Deactiveer het Gebruikersaccountbeheer (UAC): Navigeer naar het Configuratiescherm>Gebruikersaccounts>Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer aanpassen en verstel de regelaar naar 'Geen meldingen'.
- Inspecteer de bestandsrechten: Klik met de rechtermuisknop op het bestand of de map die de fout meldt en kies 'Eigenschappen'. Ga naar het tabblad 'Beveiliging' en verifieer dat je account de nodige rechten heeft over het bestand of de map.
- Zet antivirussoftware tijdelijk uit: Antivirusprogramma's kunnen soms de toegang tot bestanden blokkeren. Schakel je antivirusprogramma tijdelijk uit om te zien of dit het toegangsprobleem oplost.
- Scan op malware: Malware kan de oorzaak zijn van toegangsproblemen. Voer een diepgaande scan uit met je antivirus en een speciaal programma voor het verwijderen van malware om eventuele bedreigingen op te sporen.
- Probeer een ander account: Als geen van de bovenstaande stappen werkt, log dan in met een ander gebruikersaccount dat beheerdersrechten heeft en test of je nu toegang kunt verkrijgen tot het bestand of de map.